11:48:25 - یکشنبه 2 فوریه 2020
روتیتر خبر: دبیر انجمن کوراش کشور:

عنوان خبر: سطح کیفی مسابقات بسیار بالاتر از دور قبل بود/ آغاز اردوهای تیم ملی از نیمه دوم اسفندماه

دبیر انجمن کوراش کشور با اشاره به نهمین دوره مسابقات قهرمانی کوراش بزرگسالان کشور، سطح این مسابقات را نسبت به دور قبل بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: اردوهای تیم ملی کوراش از نیمه دوم اسفندماه آغاز و به صورت مرتب تا اعزام به مسابقات آسیایی قرقیزستان ادامه پیدا می کند. به گزارش روابط عمومی […]

دبیر انجمن کوراش کشور با اشاره به نهمین دوره مسابقات قهرمانی کوراش بزرگسالان کشور، سطح این مسابقات را نسبت به دور قبل بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: اردوهای تیم ملی کوراش از نیمه دوم اسفندماه آغاز و به صورت مرتب تا اعزام به مسابقات آسیایی قرقیزستان ادامه پیدا می کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن کوراش کشور، کوروش خسرویار با اشاره به مسابقات قهرمانی کوراش بزرگسالان کشور که ۱۰ بهمن ماه در مازندران برگزار شد، گفت: ۱۴۷ کوراشکار از ۲۱ استان در ۷ وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند و مسابقات از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: وجود چهره های قهرمان جهان همچون محمد محمدی بریمانلو، مدال آوران آسیایی همچون قاسم نوری زاده، سجادی فر و همچنین چندین چهره ای که عضو ثابت تیم ملی جودو نیز هستند سطح مسابقات را بالا برده بود و به ویژه از نظر کیفی سطح مسابقات نسبت به دوره قبل خیلی بالاتر بود.

دبیر انجمن کوراش کشور  همچنین بیان کرد: این مسابقات ۱ روزه انجام شد و نفرات اول تا سوم هر وزن به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

خسرویار در توضیح دلیل افزایش ۴۰ درصدی تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور نسبت به دور قبل، تصریح کرد: بعد از اینکه کوراش زیر نظر فدراسیون ووشو قرار گرفت این انجمن در اکثر استان های کشور فعال شد و این می تواند یکی از دلایل افزایش تعداد شرکت کننده ها باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به اینکه جودو تعلیق شده اکثر قهرمان ها به دنبال این هستند که قبل از اینکه عمر قهرمانی خود را به پایان برسانند یک مدال آسیایی و جهانی کسب کنند و به بازی های آسیایی راه پیدا کنند و این هم یک عامل دیگر در افزایش تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قهرمانی کشور می تواند باشد.

دبیر انجمن کوراش کشور افزود: اردوهای تیم ملی کوراش از نیمه دوم اسفندماه آغاز و به صورت مرتب تا اعزام به مسابقات آسیایی قرقیزستان ادامه پیدا می کند و در مرحله اول اردو نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور به اضافه چهار نفری که سال گذشته مدال آسیایی کسب کردند (جعفر پهلوانی، الیاس علی اکبری، حامد رشیدی و امید تیزتک) دعوت می شوند.

خسرویار با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی کوراش بزرگسالان آسیا هر دو سال یک بار برگزار می شود، افزود: مسابقات آسیایی قرقیزستان جزو مسابقاتی ست که کوراشکاران می توانند رنکینگ خود را جهت حضور در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگجو بهتر کنند و به همین خاطر اکثر کشورها شاکله اصلی تیم خود در بازی های آسیایی را راهی مسابقات قرقیزستان می کنند تا رنک خود را بهتر کنند و از این نظر مسابقات قرقیزستان از اهمیت بالایی برخوردار است و ایران نیز بهترین تیم خود را را به این مسابقات اعزام می کند.

وی در پایان برنامه های آتی انجمن کوراش کشور را اعلام کرد و بیان داشت: برگزاری لیگ کوراش کشور در بخش آقایان را خواهیم داشت که تاریخ ۱۸ بهمن کسنل شده و تاریخ جدید برگزاری لیگ به زودی اعلام می شود، مسابقات قهرمانی کشور بانوان در هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد و همچنین اعزام به دوره های مربیگری و داوری بین المللی را در دستور کار داریم و برگزاری اردوهای تیم ملی و اعزام به مسابقات آسیایی را خواهیم داشت همچنین در تلاشیم کوراش را در استان هایی که فعال نیست با آموزش و اعزام مدرسین فعال کنیم تا استعدادی کشف نشده باقی نماند.

لازم به ذکر است مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در ۲ وزن خانم ها و ۷ وزن آقایان به میزبانی قرقیزستان در اردیبهشت ماه سال ۹۹ برگزار می شود.

انتهای پیام/ی