12:46:39 - چهارشنبه 31 جولای 2019
روتیتر خبر: دبیر انجمن کوراش کشور

عنوان خبر: استارت کوراش در فدراسیون ووشو/ بها ندادن علت جدایی از جودو

دبیر انجمن کوراش کشور گفت: باتوجه به جدایی کوراش از جودو و پیوستن به ووشو، فعالیت کوراش در فدراسیون ووشو استارت زده شده است. به گزارش روابط عمومی انجمن کوراش کشور، کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جداسازی انجمن کوراش از فدراسیون جودو اظهار کرد: انجمن کوراش از سال ۲۰۰۲ تا کنون زیر […]

دبیر انجمن کوراش کشور گفت: باتوجه به جدایی کوراش از جودو و پیوستن به ووشو، فعالیت کوراش در فدراسیون ووشو استارت زده شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن کوراش کشور، کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جداسازی انجمن کوراش از فدراسیون جودو اظهار کرد: انجمن کوراش از سال ۲۰۰۲ تا کنون زیر نظر فدراسیون جودو بوده است.

بها ندادن علت جدایی از فدراسیون جودو

خسرویار علت جدایی انجمن کوراش از فدراسیون جودو را دخالت‌های صورت گرفته و بها ندادن به کوراش عنوان کرد و افزود: کوراش همواره در رنکینگ جهانی و همچنین در آسیا اول، دوم یا سوم بوده و در بازی‌های آسیایی نیز بهترین نتیجه را گرفته و در چهار وزنی که در بخش آقایان حضور داشت یک طلا، یک نقره و دو برنز به دست آمد.

دبیر انجمن کوراش کشور همچنین گفت: مدیریت فدراسیون جودو از ابتدای امسال تغییر کرد و با توجه به سیاست‌هایی که مدیریت جدید داشت، اصلاً به کوراش بها داده نشد.

خسرویار در ادامه بیان کرد: با هزینه های انجمن مسابقات کشوری و دو اردوی آمادگی برگزار شد و مجوز شورای برون‌مرزی نیز از وزارت ورزش اخذ شد اما تیم ملی کوراش که باید از طرف فدراسیون به مسابقات آسیایی تایلند قهرمانی جوانان آسیا در ۲۸ خردادماه اعزام می‌شد اعزام نشد و همچنین مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان کشور نیز که قرار بود هفتم تیر برگزار شود از طرف فدراسیون بودجه‌ای به آن اختصاص داده نشد و برگزار نشد.

مدیر تیم‌های ملی کوراش تصریح کرد: مشاور رئیس فدراسیون در مجمع فدراسیون درخواست کرد که فدراسیون جودو در تمام امورات کوراش ازجمله عزل و نصب‌ها، کمیته فنی و استان‌ها دخالت کند درحالی که این برخلاف آیین‌نامه و اساس‌نامه انجمن بود.

وی ادامه داد: بلافاصله یک روز پس از تصویب این موضوع در مجمع فدراسیون جودو، وزارت ورزش تصمیم گرفت به خاطر این دخالت، کوراش را از زیرمجموعه فدراسیون جودو خارج کند و برای اینکه انجمن استقلال خود را حفظ کند به فدراسیون دیگری بدهد که فدراسیون ووشو پذیرفت و انجمن کوراش زیرمجموعه فدراسیون ووشو قرار گرفت.

خسرویار فدراسیون ووشو را فدراسیون موفقی دانست و بیان کرد: فدراسیون ووشو توانسته در مدت کوتاهی با مدیریت قوی که داشته مدال‌های خوبی کسب کند و در سطح جهانی و آسیایی جزء بهترین‌ها باشد.

دبیر انجمن کوراش کشور افزود: فکر می‌کنم این مسئله به کوراش کمک کند، با توجه به اینکه کوراش در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در ۱۵ وزن حضور دارد و امید است بتوانیم با حمایت فدراسیون ووشو، مدال‌های بیشتر و با رنگ طلا در بازی‌ها کسب و به بهتر شدن رنکینگ ایران کمک کنیم.

وی در پایان بیان کرد: پس از بازی‌های آسیایی در جاکارتا که یک سال از آن می‌گذرد با توجه به مشکلات فدراسیون جودو حتی یک مرحله اردوی آماده‌سازی برای تیم ملی بزرگ‌سالان نه در آقایان و نه خانم‌ها نداشتیم اما اکنون باگذشت چند روز از قرار گرفتن کوراش در زیرمجموعه فدراسیون ووشو، نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم به میزبانی بجنورد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ی