20:32:01 - یکشنبه 1 دسامبر 2019
روتیتر خبر: دبیر انجمن کوراش کشور خبر داد

عنوان خبر: کوراش در بازی های سی گیمز جنوب شرق آسیا

دبیر انجمن کوراش کشور از حضور کوراش در بازی های سی گیمز جنوب شرق آسیا خبر داد و گفت: کوراش بعد از ورود به بازی های آسیایی جاکارتا به سرعت در حال رشد است و در حال ورود به بازی های مختلف در نقاط مختلف دنیا است. کوروش خسرویار در گفت و گو با روابط […]

دبیر انجمن کوراش کشور از حضور کوراش در بازی های سی گیمز جنوب شرق آسیا خبر داد و گفت: کوراش بعد از ورود به بازی های آسیایی جاکارتا به سرعت در حال رشد است و در حال ورود به بازی های مختلف در نقاط مختلف دنیا است.

کوروش خسرویار در گفت و گو با روابط عمومی انجمن کوراش کشور بیان کرد: بازی های جنوب شرقی آسیا به نام سی گیمز در ۴۰ رشته ورزشی و به میزبانی فیلیپین برگزار می شود و یک مدلی از بازی های آسیایی است.

وی در ادامه افزود: این مسابقات هر ۴ سال یک بار برگزار می شود و حدود ۱۰ کشور در جنوب شرق آسیا در این بازی ها حضور دارند.

دبیر انجمن کوراش کشور همچنین تصریح کرد: امسال مسابقات کوراش نیز وارد بازی های سی گیمز شده و آقای رضا نصیری نژاد رئیس انجمن کوراش کشور، به عنوان مسئول فنی مسابقات کوراش در این تورنمنت حضور دارد و بنده نیز ناظر داوری مسابقات کوراش در این مسابقات هستم.

خسرویار بیان داشت: روز گذشته جلسه قرعه کشی انجام شد و سپس جلسه اعضای فنی، داوران و برگزاری مسابقات انجام شد و از امروز طی دو روز مسابقات کوراش در ۱۰ وزن آقایان و بانوان برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: ایران جزو کشورهای جنوب شرق آسیا نیست و طبعا در این مسابقات حضور ندارد.

دبیر انجمن کوراش کشور توضیح داد: کوراش بعد از ورود به بازی های آسیایی جاکارتا به سرعت در حال رشد است و به بازی های مختلف ورود می کند.

وی با بیان اینکه کوراش در حال ورود به بازی های آفریقایی و آمریکای جنوبی نیز هست، ادامه داد: کشورهای مختلفی پیگیر کوراش هستند و فدراسیون ها و تیم های ملی شان را تشکیل داده اند و در حال تجهیز خود هستند تا از این موقعیتی که هست استفاده کنند.

خسرویار در پایان خاطر نشان کرد: کوراش یکی از رشته هایی ست که برای ایران نیز خیلی مهم است چرا که در بازی های آسیایی هانگژو چین که در ۱۵ وزن برگزار می شود حدود ۶۰ مدال توزیع می شود و این می تواند رنکینگ کلی کشور ها را دستخوش تغییر کند.

لازم به ذکر است کوروش خسرویار رئیس هیات جودو استان، دبیر انجمن کوراش کشور، دبیر کمیته فنی، رئیس کمیته آمار و اطلاعات و عضو کمیسیون داوری فدراسیون جهانی کوراش است.

انتهای پیام/ی